
zaterdag, oktober 01, 2005
'Tijd voor Echte Schoonheid'
"Perfectie bestaat niet", dat wil het zeepmerk Dove laten zien met de tentoonstelling Feiten & Foto's - de weerspiegeling van schoonheid die op dit moment door het land trekt.
Dove wil vrouwen laten zien dat er meerdere definities van schoonheid zijn, daarom is ze de campagne Tijd voor Echte Schoonheid gestart. Op de website kun je de foto's van de vrouwen bekijken, die vanaf 4 oktober op het Kasteelplein in Breda te zien zijn. Twintig Nederlandse fotografen hebben hun bijdrage aan dit project geleverd. De foto's lopen erg uiteen: van schokkend naakt tot eeuwige schoonheid.
Slechts twee procent van de Nederlandse vrouwen beschrijft zichzelf als mooi. Volgens fotografe Carla van de Puttelaar, die de borsten van een jonge vrouw heeft gefotografeerd, geven de media een zeer eenzijdig beeld. "We houden juist van wat mensen bijzonder maakt: de vorm van het lichaam, een manier van kijken, een moedervlekje. Ik wil laten zien dat vrouwen in allerlei vormen en maten mooi zijn."
Bron: BN/De Stem.
Dove wil vrouwen laten zien dat er meerdere definities van schoonheid zijn, daarom is ze de campagne Tijd voor Echte Schoonheid gestart. Op de website kun je de foto's van de vrouwen bekijken, die vanaf 4 oktober op het Kasteelplein in Breda te zien zijn. Twintig Nederlandse fotografen hebben hun bijdrage aan dit project geleverd. De foto's lopen erg uiteen: van schokkend naakt tot eeuwige schoonheid.
Slechts twee procent van de Nederlandse vrouwen beschrijft zichzelf als mooi. Volgens fotografe Carla van de Puttelaar, die de borsten van een jonge vrouw heeft gefotografeerd, geven de media een zeer eenzijdig beeld. "We houden juist van wat mensen bijzonder maakt: de vorm van het lichaam, een manier van kijken, een moedervlekje. Ik wil laten zien dat vrouwen in allerlei vormen en maten mooi zijn."
Bron: BN/De Stem.